Van Geenen Restauratie

Dankzij mijn werk kan ik bij veel bedrijven een kijkje in de keuken nemen. Hierdoor kom ik niet alleen goede ondernemers, maar ook echte vakmensen tegen. Dit geldt zeker voor Van Geenen Restauratie, want eigenaar Dirk-Olaf van Geenen voert niet alleen werk uit, maar tevens een ambacht.

Dirk-Olaf is een deskundige en ervaren restaurateur die zijn opleiding in Nederland en Engeland heeft genoten. Na zijn studies is hij zijn eigen bedrijf gestart en dankzij zijn expertise en vakmanschap is hij onder andere ingehuurd door het Rijksmuseum in Amsterdam en het Noordbrabants museum in Den Bosch.

Aan de website van Van Geenen Restauratie was echter al vele jaren niets veranderd en er was een discrepantie tussen de kwaliteiten van Dirk-Olaf en de uitstraling van de website. Zo was de website bijvoorbeeld niet mobiel-vriendelijk en waren URL’s en paginatitels niet beschrijvend. Aangezien Van Geenen Restauratie in 2016 12,5 jaar bestaat, besloot Dirk-Olaf dat zijn website ook aan een restauratie toe was.

SEO-Scan om verbeterpunten in kaart te brengen

Hiervoor schakelde hij Mike Koudijs van designbureau Feel The Sence in. Mike vroeg mij een SEO-scan van de bestaande website te maken om de SEO-verbeterpunten in kaart te brengen. Om het vakmanschap van Dirk-Olaf te tonen, zijn in samenwerking met fotograaf Ben Nienhuis nieuwe, professionele foto’s genomen.

Aan mij was de taak om de webteksten te schrijven. Hierbij ben ik op bezoek geweest in het atelier van Van Geenen Restauratie en hier heeft Dirk-Olaf mij uitgebreid verteld over zijn werk, zijn diensten en zijn aanpak. Naast vertellen heeft Dirk-Olaf mij ook zijn atelier, restauratie objecten, materialen en gereedschappen laten zien. Met al deze informatie ben ik aan de slag gegaan.

Webteksten met 2 doelen

Bij het schrijven van de webteksten had ik twee grote doelen. Het eerste doel is om met deze teksten potentiële klanten via Google te trekken. Hiervoor heb ik een keyword onderzoek uitgevoerd en belangrijke termen terug laten komen in de teksten. Daarnaast moeten de teksten tevens overtuigend zijn en is het dus belangrijk dat de sterke punten van Dirk-Olaf goed naar voren komen. Ik laat het aan u om de teksten te lezen, zodat u zelf kunt oordelen of ik hierin geslaagd ben.

Designer Mike Koudijs heeft de nieuwe website ontworpen en gebouwd. Mike en Dirk-Olaf hebben gekozen voor een helder en schoon ontwerp, waarin veel aandacht is voor de foto’s. Door deze foto’s van hoge kwaliteit komt het vakmanschap van Dirk-Olaf goed uit de verf. Tijdens het ontwerp heb ik de website vanuit een SEO-perspectief bekeken en advies gegeven over websitesnelheid verbeteringen, redirects en het gebruik van gestructureerde data.

Het resultaat van dit project kunt u zelf bewonderen op www.vangeenenrestauratie.nl. Dirk-Olaf is erg tevreden met het resultaat en binnen enkele weken na de oplevering van de nieuwe website diende de eerste klant zich al aan, die Van Geenen Restauratie gevonden had via Google. Dit geeft ook mij voldoening en ik ben trots dat ik Dirk-Olaf en zijn mooie bedrijf heb kunnen helpen.

Edon heeft een SEO-Scan voor me gemaakt, waarin hij duidelijk de verbeterpunten voor mijn website op een rijtje zette. Voor mijn nieuwe website heeft Edon de webteksten geschreven, waarbij hij rekening heeft gehouden met de zoekopdrachten van mijn potentiële klanten. Hiervoor is Edon eerst langs mijn atelier geweest om te luisteren en te zien over mijn werk. Hierdoor komen ook mijn sterke punten als restaurateur goed naar voren in de teksten. Toen de nieuwe website en teksten online kwamen, vonden nieuwe klanten mij al binnen enkele weken op Google!

Dirk-Olaf van Geenen

Eigenaar, Van Geenen Restauratie

Pin It on Pinterest