Online Marketing Rapportage

overzichtelijke online marketing rapporten

SEO, SEA en social media rapporten.

  • Wat levert uw investering in online marketing op?
  • Waar liggen kansen voor uw website?
  • Meten is weten.

Hoeveel bezoekers heeft uw website, welke pagina’s bezoeken ze, en waar komen uw bezoekers vandaan? Dit zijn belangrijke vragen waar veel ondernemers geen antwoorden op hebben. Toch is deze informatie heel waardevol, omdat u hiermee meer rendement uit uw website kunt halen. Edjon Online Marketing biedt overzichtelijke online rapporten waarmee het voor u duidelijk wordt hoe uw website presteert.

Voor sommige ondernemers is de website alleen het visitekaartje van hun bedrijf. Voor andere bedrijven is de website de belangrijkste bron voor het aantrekken van klanten. In alle gevallen dient een website de doelen van uw bedrijf te ondersteunen. We vinden het dan ook logisch dat u graag wilt weten in hoeverre uw website bijdraagt aan het behalen van uw bedrijfsdoelen.

Gelukkig kunnen we online veel meten. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien hoe bezoekers uw website vinden, bijvoorbeeld via Google, sociale media of andere bronnen. Ook kunnen we meten uit welk land of welke plaats uw bezoekers komen. Daarnaast kunnen we zien welke pagina’s op uw website goed bekeken worden.

Bepalen van KPI’s

De bovenstaande data wordt nog veel interessanter als we deze gaan verbinden met uw bedrijfsdoelen. Hiervoor stellen we samen met u KPI’s in, oftewel key performance indicators. Deze KPI’s hebben een bepaalde waarde voor uw bedrijf en deze waarde kunnen we samen met u berekenen. Een voorbeeld van een KPI is het aantal bezoekers dat contact met u opneemt via een contactformulier. Deze bezoekers zijn namelijk potentiële klanten waarvan een deel uiteindelijk daadwerkelijk een klant wordt. Samen met u kunnen we dan bijvoorbeeld berekenen hoeveel een potentiële klant, ook wel lead genoemd, waard is voor u.

Vervolgens kunnen we ook analyseren welke content en verkeersbronnen waardevol voor u zijn. Zo kunnen we bijvoorbeeld meten hoeveel leads via organisch zoekverkeer (Google) of via social media (Facebook, Twitter etc.) uw website vinden. Daarnaast kunnen we meten welke content bijdraagt aan het binnenhalen van leads.

Met deze informatie brengen we in kaart wat uw rendement is op online marketing, bijvoorbeeld uw investeringen in SEO, SEA of social media. Daarnaast tonen onze rapporten waar kansen voor uw website liggen, welke zaken extra aandacht verdienen, of welke activiteiten u juist op een lager pitje kunt zetten. Met onze online marketing rapporten kunt u dus uw tijd en geld efficiënter en effectiever inzetten. Behalve algemene marketing rapporten bieden we ook de volgende specifieke rapportages.

SEO-Rapport

Hoe presteert uw website in Google? Wat zijn uw belangrijkste landingspagina’s? Hoe goed converteert organisch verkeer? Deze onderwerpen komen aan bod in ons SEO-rapport. Hierdoor krijgt u inzicht in hoeverre organisch zoekverkeer (lees Google) bijdraagt aan uw bedrijfssucces. Ook brengen we in kaart welke bestemmingspagina’s bijdragen aan uw doelen.

SEA-Rapport

Adverteert u via Google AdWords? Dan wilt u vast weten wat het rendement is van uw advertenties. We laten zien welke zoektermen bijdragen aan uw bedrijfsdoelen en welke termen u kunt laten vallen. Ook tonen we wanneer (welke dag en welk uur) uw online advertenties het beste renderen.

Social Media Rapport

U heeft vast weleens het advies gekregen dat u moet posten op Facebook en Twitter om in contact te komen met uw klanten. Dit klinkt natuurlijk leuk, maar wat levert uw geïnvesteerde tijd en geld (als u adverteert op social media) u nu op? Dit laten we zien in onze social media rapportage.

Meten is weten. Dit motto onderschrijven we ook voor online marketing. Onze online marketing abonnementen zijn inclusief maandelijks online marketing rapport. Onze rapporten zijn echter ook als losse dienst te bestellen, waarbij we een rapport op maat maken voor uw website. Dit krijgt u dan op gezette tijden toegestuurd, bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks. Als u meer informatie wilt over onze rapporten, dan kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen via ons contactformulier.